Ministerul Educației pregătește noile Planuri-cadru: fără introducerea unor noi materii

Ministerul Educației va lansa vineri consultarea publică pentru noile Planuri-cadru, propunând o viziune orientată spre adaptarea educației la realitățile actuale, fără a adăuga materii suplimentare. Ministrul Daniel David a subliniat că este important să se integreze teme relevante în disciplinele existente, evitând supraîncărcarea programelor școlare.

O educație adaptată schimbărilor sociale

Ministrul a declarat că sistemul educațional trebuie să reflecte schimbările rapide din societate și să fie actualizat constant.

„Nu susțin introducerea de noi materii, dar consider că este necesar să includem teme moderne în cadrul disciplinelor clasice,” a precizat Daniel David.

Această abordare răspunde îngrijorărilor exprimate de profesori, părinți și elevi cu privire la programele școlare încărcate, care pot afecta performanța și interesul elevilor.

Educație echilibrată, fără influențe ideologice

Ministrul a subliniat importanța menținerii unei educații axate pe cunoaștere și competențe, fără a permite ingerințe ideologice sau influențe extreme.

„Educația trebuie să fie echilibrată, fără influențe ideologice sau extreme. Voi fi foarte atent la acest aspect,” a declarat Daniel David.

Educația pentru sănătate și provocările reformei

Un subiect important dezbătut este educația sexuală, pentru care ministrul propune integrarea în cadrul disciplinei „Educație pentru sănătate” sau în materiile existente, precum biologia. Aceasta este o soluție de compromis în fața solicitărilor unor organizații care cer introducerea unei materii distincte pentru educația sexuală.

Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra problemelor structurale din sistemul educațional românesc, precum rezultatele slabe la testări, abandonul școlar ridicat și numărul mare de mame minore. Totodată, elevii subliniază că Planurile-cadru nu au mai fost actualizate din 2009, iar manualele utilizate sunt învechite.

Gestionarea timpului în școli

În privința organizării timpului școlar în perioadele premergătoare și ulterioare examenelor, ministrul a explicat că această practică a fost moștenită și are rolul de a permite recuperarea materiei și optimizarea orarului.

„S-a adoptat această variantă pentru a gestiona recuperarea materiei. Este o soluție existentă, dar vom analiza dacă este nevoie de ajustări în viitor,” a spus Daniel David.

Modernizarea examenului de Bacalaureat

Referitor la examenul de Bacalaureat, ministrul a precizat că nu vor exista modificări imediate, însă o analiză amplă este programată pentru luna mai. Aceasta va evalua dacă actualele metode de examinare sunt aliniate cu bunele practici europene sau dacă sunt depășite de contextul educațional modern.

„Nu intenționez să modific structura examenului, dar în luna mai vom analiza dacă aceste metode de evaluare corespund standardelor europene sau sunt doar reflexe ale unor tradiții depășite,” a declarat ministrul.

Această analiză ar putea conduce la reforme mai ample, atât în conținutul predat, cât și în metodele de evaluare, marcând un nou pas în modernizarea sistemului educațional din România.

 

Mesaj de neutralitate politică

Dorim să vă informăm că platforma noastră este neutră din punct de vedere politic și nu sprijină niciun partid sau ideologie politică. Toate știrile și informațiile publicate sunt preluate din surse externe, având ca scop doar informarea publicului. Ne angajăm să menținem o perspectivă obiectivă și echilibrată în tot conținutul pe care îl distribuim. Vă mulțumim pentru încredere!