Milioane de români, obligați să se prezinte la Poliție. Termenul limită se apropie, iar amenzile sunt usturătoare

Românii care nu locuiesc la adresa din buletin au 15 zile să își actualizeze datele. Amenzile sunt considerabile

Românii care nu mai locuiesc efectiv la adresa menționată în cartea de identitate au la dispoziție maximum 15 zile pentru a-și actualiza informațiile de domiciliu. Aceștia trebuie să se prezinte la Poliție pentru a declara noua adresă, măsura fiind menită să mențină corectitudinea datelor în Registrul Național de Evidență a Persoanelor.

Ce riscă cei care nu declară noul domiciliu

Persoanele care nu își declară noua adresă riscă amenzi cuprinse între 75 și 150 de lei. În plus, proprietarii care găzduiesc persoane fără ca acestea să fie declarate oficial sunt obligați să le însoțească la Serviciul de Evidență a Populației pentru a-și exprima consimțământul privind găzduirea.

„Persoana care găzduiește o altă persoană care nu are înscrisă în actul de identitate adresa la care locuiește efectiv, după expirarea termenului de 15 zile, este obligată să se prezinte împreună cu aceasta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu,” prevede legislația, potrivit bugetul.ro.

Viza de flotant – necesară dacă locuiești la altă adresă

Cei care s-au mutat de la adresa din buletin trebuie să obțină viza de flotant de la proprietarul locuinței unde stau cu chirie sau „în gazdă”. Această viză este esențială pentru accesul la diverse servicii publice, înscrierea copiilor la școală, obținerea beneficiilor sociale și pentru accesul la servicii medicale în localitatea respectivă.

Ce documente sunt necesare pentru viza de flotant

Pentru obținerea vizei de flotant, trebuie completată o cerere, disponibilă la primărie sau online pe site-ul administrației locale unde doriți să vă înregistrați reședința. Documentele necesare sunt:

  • Actul de identitate (buletin sau pașaport);
  • Dovada dreptului de folosință a locuinței (contract de închiriere, titlu de proprietate sau adeverință de la proprietar);
  • Declarație pe propria răspundere care să confirme locuirea efectivă la adresa respectivă și lipsa altor reședințe;
  • Certificatul de naștere (dacă este cazul);
  • Certificatul de căsătorie (dacă este cazul).

Respectarea acestor reguli este esențială pentru a evita amenzile și problemele administrative legate de accesul la servicii publice.