Soprana Angela Gheorghiu a fost implicată într-un incident controversat la Seul, unde a fost întâmpinată cu huiduieli în timpul unei reprezentații a operei „Tosca” la Sejong Center. Incidentul a avut loc în actul al treilea, când tenorul coreean Alfred Kim a fost invitat de public să cânte un bis la celebra arie „E lucevan le stelle.” Nemulțumită de această decizie, Gheorghiu a urcat pe scenă și a încercat să îl oprească pe dirijorul Jee Joong-bae, exprimându-și dezacordul și cerând respect din partea publicului și a colegilor de scenă: „Scuzați-mă. Aceasta este o reprezentație, nu un recital. Respectați-mă!”, a spus soprana.

Incidentul a generat o reacție imediată din partea publicului, care și-a manifestat nemulțumirea prin huiduieli. Reprezentația a continuat după momentul tensionat, însă la final, Gheorghiu a ales să nu iasă pe scenă pentru aplauze, într-o mișcare surprinzătoare pentru fanii operei. Când bas-baritonul Samuel Youn a reușit să o aducă în cele din urmă pe scenă, reacția audienței a fost și mai vehementă, soprana fiind întâmpinată din nou cu huiduieli, ceea ce a determinat-o să se retragă rapid în culise.

Conform relatărilor Korea Times, oficialii de la Sejong Center for the Performing Arts au fost dezamăgiți de comportamentul sopranei și au depus oficial o plângere la compania de management a Angelei Gheorghiu, solicitând scuze formale din partea acesteia. „Nu am auzit nicio declarație sau explicație suplimentară din partea ei despre acest incident. Am depus oficial o plângere la compania ei de management și am solicitat formal scuze din partea lui Gheorghiu. În prezent, așteptăm răspunsul ei și vom determina următorii pași în funcție de răspunsul ei,” a declarat un oficial de la Sejong Center.

Incidentul a stârnit discuții aprinse în lumea operei, mulți spectatori și critici fiind împărțiți în opinii cu privire la comportamentul sopranei. Unii au susținut dreptul ei de a cere respect pentru structura tradițională a operei, în timp ce alții au considerat reacția ei ca fiind exagerată și lipsită de respect față de publicul coreean și față de colegii de scenă. În timp ce Angela Gheorghiu este cunoscută pentru standardele sale ridicate și pasiunea pentru arta sa, această întâmplare evidențiază delicatețea echilibrului între tradiție și așteptările moderne ale publicului de operă.

Rămâne de văzut cum va gestiona soprana această situație și dacă va oferi scuzele solicitate, într-un moment în care relația sa cu publicul internațional se află sub o atenție deosebită. Decizia Angelei Gheorghiu va influența probabil nu doar viitoarele colaborări la Sejong Center, dar și percepția publicului asupra profesionalismului și respectului în lumea operei.