Scandal din cazua noului logo al stațiunii Mamaia. Primăria anunță că renunță la acesta

După un lansare cu tumult, logo-ul pentru stațiunea Mamaia a fost retras rapid de autoritățile constănțene, în urma scandalului stârnit în media locală. A fost vehiculată ideea că valoarea contractului pentru logo s-a ridicat la suma de 16 mii de euro, deși logo-ul putea fi obținut de pe un site de specialitate cu o sumă nesemnificativă – mai puțin de 20 de euro. Pe lângă asta, accesibilitatea logo-ului îi făcea vulnerabil la copiere, ceea ce a dus la asemănări cu logo-urile unor alte destinații turistice internaționale.

Autoritățile locale au contrazis aceste acuzații, susținând că costul real al logo-ului s-a ridicat la doar 800 de euro, restul sumei din contractul de 16 mii de euro fiind destinat altor servicii oferite de firma contractată. Dobrogealive.ro a raportat că firma implicată, din Cluj Napoca, a confirmat faptul că a obținut imaginea de pe o platformă online.

Pe fondul acestor evenimente, Organizaţia de Management al Destinaţiei Mamaia-Constanţa a anunţat că va renunţa la utilizarea logo-ului, subliniind că Mamaia nu poate fi promovată cu un brand turistic asemănător cu cel al unui complex rezidenţial din Spania. Într-un comunicat oficial al Primăriei Constanţa, s-a subliniat că “brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică” și că valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de doar 800 de euro, ceea ce reprezintă aproximativ 5% din valoarea contractului.

Conform sursei citate de Agerpres, OMD a declarat că nu a fost efectuată nicio plată în cadrul acestui contract. În acest context, OMD a transmis că procesul de selecţie a logo-ului va fi reluat, păstrându-se doar cromatica, și că decizia va fi aprobată în următoarea şedinţă AGA.

Noul logo al staţiunii Mamaia, prezentat vineri, a fost descris ca având o estetică minimalistă și incorporând simboluri iconice ale destinaţiei, reinterpretate într-o manieră modernă. Culorile răsăritului de soare de la mare au fost alese pentru a reprezenta staţiunea, astfel încât noul brand va fi simbolizat printr-o combinaţie de oranj, galben, albastru marin şi bleu. Sloganul “Unde distracţia întâlneşte marea” a fost ales pentru a sublinia propunerea unică de valoare a brandului și pentru a arăta tranziţia între reputaţia staţiunii ca loc de distracţie și realitatea acesteia – o destinație în care fiecare turist poate trăi o experiență personalizată.